torsdag, juni 15, 2006

Det kliar!!!!

Nu är det sommar. Nu kliar det.

Ända sedan förpuberteten någon gång (elvaårsåldern typ) har jag varje sommar drabbats av värmeutslag. Är någon intresserad av hur det yttrar sig mer medicinskt rekommenerar jag www.huden.nu. Hur som helst. I söndags var jag på prästvigning i Strängnäs, givetvis iförd min älskade Margit Sahlin-klänning. Den är gjord av ylle. Det var 30 grader varmt, minst. Sålunda var min kropp vid hemkomsten i princip helt täckt med små, små röda blubbar, så tätsittande att de i princip sitter ihop. De kliar på ett säreget sätt, huden liksom spänner och det känns som om jag fryser i skinnet liksom. I tisdags, denna galet heta dag, kändes det nästan som jag hade feber innan jag framåt aftonen fick nedsänka mig i Bergasjön och ligga där tills Markus och Lisa i princip tvingade upp mig... Och trots diverse huskurer (bad, iskall dusch, lägga pyjamasen i frysboxen en halvtimme för sängdags mm) är de fortfarande kvar. Lite mindre ettriga idag eftersom det bara är 17 grader varmt ute och inte 27. Men jag räknar kallt med att de inte försvinner helt förrän till hösten. Och när de försvinner kommer de flagna av så jag måste dammsugas upp!

För övrigt är jag med-handledare till två prästpraktikanter. Det är jätteroligt och båda två är väldigt sympatiska och duktiga. Idag ska de få leda sexten och veckomässan och på söndag har jag ålagt dem att gå i inte mindre än tre gudstjänster! Det ska börjas i tid o.s.v...

1 kommentar:

Anonym sa...

"Det ska börjas i tid"?

Du måste genast läsa mitt senaste inlägg om detta missförstådda uttryck. Finns på min blogg.