tisdag, april 11, 2006

Lite frågor...

Jag har listmani. Snodde den här från Karins blogg.


1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 – vad står där?"
"Boken avslutas med en förutsägelse..." (Bibeln, sammanfattning av profeten Malaki)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Begravningsschemat som sitter på listen som sitter på väggen

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Så ska det låta för två veckor sedan (vi har ingen digitalbox och ingen signal)

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är: 16.15 (fel på en minut)


5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?.
Fotsteg på trottoaren snett ovanför mig

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Kanske en kvart sedan, gick till och från kyrkan

7. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
Min blogg

8. Vad har du på dig?
Lafsor, strumpbyxor, underkjol, manchesterkjol, prästskjorta, randig tröja.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Ja, men jag minns inte längre.

10. När skrattade du senast?
På fikapausen för två timmar sedan.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Anslagstavla, barnteckningar, ikoner, tavlor, almanackor, krucifix där Jesus trillat bort.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Japp. Man har väl spegel. Och internet.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Underbar. Älskar formulär.

14. Vilken var den senaste film du såg?
Nära och Kära

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Ingen aning. Säkert en massa dumma saker och så några bra också.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag tycker om krigsfilm

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?.
Jämna ut tillgången på mat så ingen svalt. Jag lovar!

18. Tycker du om att dansa?
Ja.

19. George Bush?
Orkar inte just nu...

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Jakob resp. Lydia

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Yes, Finland eller Jerusalem.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Men lilla gumman, är du hungrig?

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Lisa, Martin, Helene och Jonatan (mina kända säkra läsare)

5 kommentarer:

Anonym sa...

moah, älskar listor! Detta ska jag fylla i snarast.


Kramar,
Heléne

Martin Kjellgren sa...

Tja, vi får väl se - det här påminner lite om kedjebrev och jag har vissa principer mot kedjebrev. För det första är jag inte helt förtjust i dem.

Men jag kanske svarar utan att publicera... Eller drabbas jag av någon förbannelse då?

Pax&Bonum

Anonym sa...

Miriam, vad är lafsor?

Kram, helene

Jonatan sa...

Ok, jag har ju postat ett svar på KLV:s blog men jag får väl svara igen och lägga upp på min egen...

Anonym sa...

Hej Miriam! nu har jag hittat din blogg, gansk kul sida!