tisdag, juli 11, 2006

Skrämmande men sant

Ikväll börjar det äntligen! Ingen sommar utan Barnaby och Scott! Ska hedra deras återkomst men en påse sockerreducerat gelégodis.

Jag missade P1:s Gräns i lördags. Idag har jag tagit del av programmets innehåll på nätet och uppmanar alla läsare att göra detsamma. http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/artikel.asp?ProgramID=2594&Artikel=890006 En både intressant och deprimerande läsning men inga direkta överraskningar heller.
(En kuriös överraskning var att en av journalisterna bakom programmet var min lärare i svenska i åk 9. )

För övrigt stark semesterlängtan. Den hektiska försommaren med läger, praktikanter och upprepade eksemattacker börjar ta ut sin rätt, jag är så trött så att parkbänksgänget på gågatan skrattade och ropade: -Det var en trött liten präst! när jag passerade imorse.
Och det var ju helt riktigt. Sanningen ska göra oss fria...

Inga kommentarer: