torsdag, mars 30, 2006

Hälsoskov

Vi har en ärkebiskop! Var hälsad biskop Anders! Läs mer här: www.kyrkanstidning.se

Och Hagamannen är gripen. Idel lättnad idag.

Jag är inne i ett hälsoskov. Det kommer med ljuset tror jag - den sedvanliga viljan att strax efter tidsomställningen varje år börja motionera. Och den här veckan har det gått ganska bra: En kilometer i simbassäng på måndagen, ytterligare en onsdag morgon och så en långpromenad (i gummistövlar!) samma kväll. Nästa sim-kilometer ska utföras imorgon eftermiddag. Apropå detta utspelades följande dialog mellan mig och min granne, vän och kollega Pär:

P: Stiga upp klockan sex för att simma!! Vad är det för människor som gör sånt?
M: Såna som jag...
P:...*mummel*....och så har folk invändningar mot Opus Dei!

Kanske gör det sig inte lika bra i skrift som i verkligheten, men jag skrattade i alla fall gott och länge.

För övrigt är det lugnt i livet och på jobbet. Inga begravningar och därmed klart mindre samtal och hembesök. Planerar konfirmandlägret i juni, tittar på psalmer till långfredagen och har till och med sorterat bokhyllan. Hemma håller två snälla snickare på att ge oss en ny yttertrappa, förhoppningsvis är den snart klar. Själva avsatsen blev klar redan igår och den är underbart stor. Det känns som att ha en hel dansbana utanför dörren. Jag drömmer redan om en sådan där stor blå kruka full med pelargoner. Och solen skiner, så drömmen känns rätt realistisk!

Inga kommentarer: