lördag, november 01, 2008

Halloween


Jag har aldrig förstått den svenska upprördheten över Halloween. Tvärtom, jag tycker det är rätt kul. Det är väl det bästa man kan göra med de onda makterna, att tramsa om dem? Och pumpalyktor är fina och spöken är söta och godis är gott, liksom. Maken är av samma övertygelse, så vi köpte en påse godis och inväntade några söta spöken - det brukar dyka upp ett eller annat faktiskt.

Men vad fick vi för denna vidsynthet? Inget sött spöke i alla fall. Däremot kom det ett gäng killar som inte var utklädda och glufsade i sig det mesta av godiset. Sedan välte de med största sannolikhet ändå vår soptunna. Jag är sur. Nästa år blir det knäckebröd.



1 kommentar:

Talja sa...

Jag skulle skickat hem dem och sagt att de kunde få godis om de kom tillbaka utklädda. Lite får de faktiskt anstränga sig för att förtjäna nåt annat än kol i sin godisstrut!

Jag har blivit en kvartershäxa. Redan.