söndag, april 02, 2006

Dumma dumma dumma

Datorer är dumma dumma dumma djur.

Jag har försökt uppdatera min länklista och det SER bra ut. Men inga länkar fungerar. Inga alls. Och nu hinner jag inte undersöka saken närmare, så den får vara som den är ett tag. Men om någon läsare (t.ex. bibliotekarien i Amarout) kunde vara så kärlekfull och god och förklara för mig på svenska hur man gör så vore jag evigt tacksam!

För övrigt funderar jag över svensk gospel och gospel i Sverige. Under helgen har församlingen besökts av Strängnäs Stifts Gospelkör, som nybildas varje år, övar och turnerar och som är en sann källa till glädje. Var med på deras konsert igår och ska snart fira högmässa tillsammans med dem. Bara en sak förbryllar mig lite och det är den påtagliga bristen på nytt material. Under min ljuva tonårstid sjöng jag massor med gospel och merparten av sångerna på konserten igår hade jag hört och sjungit själv för 10- 15 år sedan. Skrivs det inget nytt, eller är det helt enkelt inne med vintage-gospel just nu? Eller är det så att det finns en basrepertoar som så att säga fungerar med svenska sångare? Och ytterligare eller - är det så att svenskkyrkliga gospelkörer sjunger sådant som de frikyrkliga gospelfrontrupperna sjöng och lärde ut för 10 år sedan. (Jag kommer från Örebro och där finns Joybells så det smittade fortare där)Tänkte ta mod till mig och undersöka saken senare.

2 kommentarer:

Martin Kjellgren sa...

Hej Hjärtat!

Kan det vara så att du glömt det sista snedstrecket i url-adresserna? Jag vet av egen erfarenhet att det är lätt hänt...

Jag mailar dig ett exempel på hur mina länkar ser ut, så kan du se om de stämmer med dina.

Hälsa maken!

Martin Kjellgren sa...

Hej igen,

jag prövade att kopiera dina länkar och tror jag ser problemet.

Så här ser din länk till Lisas blogg ut:

http://storasysterivassen.blogspot.com/www.enlisaforsjalen.blogspot.com

Medan min (som fungerar) ser ut så här:

http://enlisaforsjalen.blogspot.com/

Samma sak gäller de andra länkarna: du måste alltså ta bort första ledet i URL-adressen som länkar till din blogg, samt lägga till ett snedstreck. Sedan borde det funka.

Allt gott!